Constructiile impulsioneaza afacerile cu obiecte sanitare

Pe fondul cresterii sectorului imobiliar, tot mai multe companii straine sunt interesate de piata autohtona de profil. In conditiile unui deficit estimat la un milion de locuinte in Romania, producatorii de obiecte sanitare au decis sa profite de aceasta oportunitate si sa investeasca pe piata romaneasca, mizand pe nevoia uriasa de obiecte sanitare si pe cresterea substantiala a sectorului.
Poza_articol30_med.jpg
    Compania spaniola Roca si-a anuntat oficial intrarea pe piata romaneasca, in urma preluarii de la grupul austriac Lasselsberger a diviziei de obiecte sanitare Cesarom, contra sumei de opt milioane de euro. "Dorim sa diversificam portofoliul de produse fabricate in Romania si ne vom axa in special pe vanzarea marcii Inker pe piata romaneasca, care este in curs de dezvoltare, avand in vedere necesarul de locuinte care este estimat la un milion de unitati locative", a declarat directorul general al Roca Obiecte Sanitare, Juan Jorda.
    Primele doua marci propuse de grupul spaniol pentru piata romaneasca sunt Inker, pe segmentul economic si Roca, pe segmentul lux.
    "Am preluat cei 375 de angajati si capacitatea de productie de 500.000 de obiecte sanitare pe an. In acest an, dupa preluarea fabricii din Bucuresti, am investit 1,5 milioane de euro in dezvoltarea liniei de productie in vederea cresterii calitatii produselor", a adaugat reprezentatul Roca.
    
    Investitii de 10-12 milioane de euro in urmatorii cinci ani
    Oficialul companiei spune ca Roca si-a propus, pentru urmatorii cinci ani, dublarea capacitatii de productie a fabricii din Bucuresti, in urma unor investitii de 10-12 milioane de euro.
    Astfel, strategia companiei pentru piata romaneasca vizeaza extinderea, pana in anul 2012, a productiei de la 500.000 produse in prezent la un milion de produse anual si cresterea cotei de piata de la 25% in prezent la 35-40% in urmatorii cinci ani. Pe de alta parte, strategia companiei spaniole nu ia in calcul alte achizitii pe piata romaneasca.
    "Initial, la fabrica din Bucuresti vom produce doar obiecte sanitare pentru clasa populara sub marca Inker, iar in paralel vom comercializa produse de lux aduse din import, sub brandul Roca. La jumatatea anului viitor dorim sa fabricam si in Romania produsele destinate pietei de lux", a spus Jorda. Inainte de preluare, divizia de obiecte sanitare a companiei austriece inregistra o cifra de afaceri de sapte milioane de euro.
    
    Piata , estimata la 25 milioane de euro
    Pentru acest an, compania vizeaza o crestere cu 10-15% a cifrei de afaceri, iar pana in 2012 un avans mai mult decat dublu fata de nivelul din 2006. Producatorii estimeaza ca piata obiectelor sanitare din portelan, exceptand cazile din acril si robinetele, va ajunge anul acesta la 25 milioane de euro.
    "Anual, se produc pe piata romaneasca 1,5 milioane de obiecte sanitare, exceptand cazile si robinetele, in conditiile unui pret mediu de 15 euro pentru fiecare obiect ar rezulta in urma unui calcul simplu ca piata de profil se situeaza intre 22 si 25 milioane de euro", a precizat Jorda.
    
    La randul sau, Jose Salvador, contry managerul Roca Grup Spania, a adaugat ca piata romaneasca a obiectelor sanitare nu este matura si se ghideaza dupa pret. "Piata romaneasca nu este matura si are o forma piramidala, trebuie sa lucram mai mult la baza; este o piata populara care se raporteaza in principal la pret", a mentionat Jose Salvador.
    Pe piata romaneasca a obiectelor sanitare mai activeaza compania austriaca  Lasselssberger, care a preluat in 2004 principalii producatori de gresie si faianta de pe piata interna, companiile Sanex Cluj si Cesarom Bucuresti. De asemenea, pe piata mai concureaza producatorul Mondial Lugoj, aflat in portofoliul grupului german Villeroy&Boch si companiile Delta Distribution, Roman Ceram, precum si mai multi importatori.
Sursa: adevarul.ro
Adauga comentariu nou

Nu sunt comentarii !